CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Aspek-Aspek dalam Bahasa Melayu

Saturday, June 28, 2008

Aktiviti Cuti Persekolahan Pelajar-Pelajar ku sempena cuti persekoahan penggal kedua

Ho0RraayYy.. cuti.. cuti.. cuti dan cuti. Sedar tidak sedar kamu kini sedang berada di penghujung percutian kamu bagi cuti penggal kedua. Banyak di antara aktiviti-aktiviti menarik kamu yang cikgu rasa elok cikgu muatkan dalam laman blogspot cikgu sebagai tatapan umum.

Jalan-Jalan di The Mall, Gadong
Hari ini (27hb Jun 2008), cikgu ada keluar berjalan-jalan dengan beberapa orang pelajar menengah 4C, iaitu Faiz, Amer, Melinda dan Kah Hui ke Mall Gadong. Ketua perancangannya tidak lain tidak bukan, kawan kamu sendiri iaitu Si Melinda. Walaupun perancangan menonton wayang dibatalkan d(-__-)b, jadi kami menukar plan bermain di arcade. wah! Kamu patut melihat Si Faiz main drum, handal kali ah kalah kami semua (lain kali boleh panggil si Faiz untuk acara tahun baru cina sebagai pemain gendang.. aste~). Rupa-rupanya kalau dapat markah tinggi, dapat gambar diri sendiri pakai mesin arcade atu haha promosi tia tarus mukanya dengan markahnya. Cis. Namun cikgu tidak dapat lama kerana ada hal lain. Cikgu balik jam 5 petang, manakala yang lain masih lagi meneruskan aktiviti mereka masing-masing. Di bawah ini adalah di antara gambar-gambar yang telah cikgu ambil sebagai kenang-kenangan bagi hari tersebut. Chow~!

BErikut adalah gambar semasa kami berada di arcade..

Berchallenge dorang nie siapa penggandang terbaik hahaha :D

haha muda rasanya eh cikgu ah hahaha *lols*

Menonton Wayang 'Kungfu Panda' di Mall Kiulap

Beberapa hari sebelum cuti persekolahan penggal kedua (Hari Rabu @ 11hb Jun-kalau tidak silap), cikgu juga ada mengikuti menengah 4B menonton wayang ‘Kungfu Panda’ di kompleks wayang Kiulap (Cinema Complex Kiulap). Untuk makluman pelajar lain, menonton filem ‘Kungfu Panda’ ini merupakan salah satu projek bagi mata pelajaran Bahasa Inggeris sewaktu cuti sekolah bagi pelajar-pelajar menengah 4B di bawah arahan guru Bahasa Inggeris mereka, iaitu Cikgu Sinasuria (betulkan namanya?). Suasana sewaktu melihat wayang tersebut, riuh-rendah… semua ketawa. ‘Very funny lah the story’ aste~. Namun, cikgu tidak sempat mengambil beramai sebelum melihat wayang. Cikgu cuma sempat mengambil gambar semasa bermain game di arcade.


Mewakili NBD di Luar Negara

Di samping itu, cikgu juga ingin mengucapkan tahniah kepada 2 orang pelajar cikgu dari menengah 4C, iaitu Nafisah Halim dan Jeremy Konjiro kerana mewakili Negara Brunei Darussalam bagi acara yang diikuti masing-masing. Melalui maklumat yang cikgu dapati, Nafisah Halim menjadi wakil bagi pelajar dari Brunei Darussalam dan menjadi ahli panel di forum yang membincangkan tentang 'penggunaan air' yang telah diadakan di Singapura. Manakala, Jeremy Konjiro pula mewakili negara dalam acara berenang yang berlangsung di Bangkok. Kamu boleh lihat dalam keratan akhbar (cikgu tidak ingat berapa hari bulan) ada melihatkan gambar beramai peserta-peserta berenang yang mewakili Negara Brunei Darussalam ke Bangkok, Thailand. Siapa Menang, Siapa Kalah cikgu kurang pasti namun apa yang boleh cikgu katakan ia adalah satu pengalaman yang berharga serta mewakili negara dalam sesuatu acara tidak dapat dirasai oleh setiap individu. Oleh itu, syabas !!!!



Forum Belia Kebangsaan (dipetik dari http://www.ranoadidas.com/)

National Youth Forum. Last week, the National Youth Forum was held at the lecture theatre at The National Stadium. One of my friends, Zul-Fadly, was one of the invited panelists, where he shared his thoughts on culture of the our youths in Brunei Darussalam. The forum was organised by the Brunei Youth Council (Majlis Belia Brunei) in collaboration with the Co-Curricular Education Department of the Ministry of Education. Present was Pg Hj Bahrom bin Pg Hj Bahar, the Deputy Permanent Secretary at the Ministry of Culture, Youth & Sports. The forum was themed “Tunas Bangsa: Mengakar & Memekar”. Zul-Fadly talked about how teenagers/youths are dressing inappropriately and attracting the wrong attention. And who should be blamed? The parents? The shops that sell these type of clothes? The Youth? It is a subjective matter and he is right to say that it is a “vicious cycle” on who’s to blame and it will be never-ending. The Qustion & Answer sesion was also opened to the floor who asked questions related to the youth


cuba teka dan cari mana pelajar cikgu :P


Akan cikgu update lagi in future :)

0 comments: