CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Aspek-Aspek dalam Bahasa Melayu

Wednesday, June 25, 2008

Pertandingan Bahas Peringkat Akhir Sekolah Menengah Sultan Muhammad Jamalul Alam Menengah 4B

Alhamdulillah.. syukur kepada Allah SWT kerana dengan izinnya cikgu dapat menyempurnakan aktiviti pertandingan bahas di sekolah menengah SMJA menengah 4B pada hari rabu yang lepas, iaitu pada 14hb Mei 2008. Cikgu berpuas hati dengan usaha dan komitmen yang telah kamu tunjukkan walaupun terdapat beberapa kekurangan yang cikgu rasa boleh lagi diperbaiki bagi aktiviti-aktiviti bahasa Melayu yang akan datang (Jika ada teow~). Selain itu juga, cikgu mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada guru-guru dari Jabatan Bahasa Melayu yang berkesudian untuk menjadi barisan panel hakim sepanjang pertandingan ini diadakan. Tidak juga dilupakan ucapan terima kasih kepada pelajar-pelajar (selain menengah 4B) yang berkesudian untuk meluangkan waktu lapang mereka pada sebelah petang untuk menyaksikan pertandingan tersebut. Cikgu harap jangan diambil negatif terhadap aktiviti yang telah cikgu anjurkan ini kerana mungkin pada masa sekarang kamu berasa ia seperti suatu bebanan kepada kamu tetapi sebenarnya ia amat membantu kamu pada masa akan datang. Cikgu akhiri kata-kata cikgu hari ini dengan melampirkan beberapa gambar semasa pertandingan tersebut dan serangkap pantun.


Barisan pihak pencadang peringkat akhir (Dari kiri : Nabilah, Qawie dan Aisamuddin)


Barisan pihak penyanggah peringkat akhir (Dari kiri : Amalina, Wadiah dan Sook Yee - Simpanan Chai)


Guru Bahasa Melayu @ Hakim pertandingan bahas peringkat akhir. (Dari kiri : Cikgu Norizah (Ketua Hakim), Cikgu Rohana dan Cikgu Rosminah (Ketua Jabatan Bahasa Melayu)


Di antara pelajar-pelajar yang hadir untuk menyaksikan pertandingan bahas peringkat akhir tersebut *Terima Kasih*


Di antara pelajar-pelajar yang hadir untuk menyaksikan pertandingan bahas peringkat akhir tersebut *Terima Kasih* (Gosh~ kenapa Faiz tidur pulang atu aste~ manis jua~)

Pergi ke sekolah menaiki bas,
Singgah sebentar membeli bunga,
Kerana ilmu kita berbahas,
Untuk kemajuan tunas bangsa.

0 comments: